www.wladcyhum.fora.pl
forum klasy ID
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.wladcyhum.fora.pl Strona Główna
->
Informacje
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Szkoła
----------------
Ważne
Zadania domowe
Notatki
Ściągi
Informacje
Życie Klasy
----------------
Imprezy
Komentarze
Wyjazdy/wyjścia
Daj się poznać
----------------
Przedstaw się
Worek bez dna-czyli o wszytkim, co wyżej nie pasuje
----------------
Co czytać
Nasza muzyka
Co w kinie piszczy
Wymyślcie coś sami
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Kami
Wysłany: Nie 1:56, 02 Gru 2007
Temat postu:
Już po. Nawet nie bolało za bardzo.
Teraz tylko pozostaje czekać na to piękne, czerwone jeden na pierwszej stronie. No, dwa przy dobrym układzie. ^^
czesiÓ
Wysłany: Nie 18:25, 18 Lis 2007
Temat postu:
zabraliście się juz za to? bo ja chyba bym musiała
dela
Wysłany: Wto 23:37, 30 Paź 2007
Temat postu:
oo dzieki bardzo za informacje
Thomash
Wysłany: Wto 7:28, 30 Paź 2007
Temat postu: olimpiada filozoficzna
Ze względu na to, że nie wszystkim działa strona. Zamieszczam tu informacje.
"1. Zawody pierwszego stopnia (szkolne) powinny być realizowane do połowy grudnia
2007 r. – dokładny termin eliminacji jest podawany (po zatwierdzeniu przez MEN kalendarza
Olimpiady) z chwilą rozpoczęcia kolejnej edycji Olimpiady. Zadanie, na poziomie zawodów
szkolnych, polega na dobrowolnym zgłoszeniu się ucznia i samodzielnym opracowaniu,
w formie pracy pisemnej, jednego z wybranych przez niego tematów wymienionych
w aktualnym programie OF. Prace powinny być czytelne, w miarę możliwości w postaci
maszynopisu (wydruku komputerowego).
Prace są oddawane komisji szkolnej lub szkolnemu opiekunowi Olimpiady do wstępnej
oceny, a następnie dyrekcja szkoły przekazuje je do weryfikacji komitetowi okręgowemu.
Do pracy powinno być dołączone streszczenie (maksimum 2 strony), zawierające jej
główne tezy oraz konkluzje autora. Jeśli w szkole nie powołano komisji szkolnej OF (np.
ze względu na znikomą liczbę uczniów zainteresowanych Olimpiadą), wówczas zainteresowani
kandydaci mogą przystąpić do Olimpiady Filozoficznej w szkole wskazanej przez dyrektora
szkoły lub nawiązać bezpośredni kontakt z właściwym komitetem okręgowym i
swoje prace przesłać na jego adres. Na tym poziomie od uczestników wymagany jest zakres
i poziom wiedzy oraz umiejętności wystarczające do uzyskania oceny bardzo dobrej na zakończenie
nauki przedmiotu.
Do zawodów drugiego stopnia (okręgowych) dopuszczeni są ci uczniowie, których prace
na wybrany temat zostały ocenione na minimum 23 punkty (wg kryteriów wymienionych w
pkt IV. 4) w skali 30 punktowej. Z ramienia komitetu okręgowego prace ocenia jeden recenzent.
Najlepsze prace (ocenione powyżej 25 punktów) przesyłane są następnie do KG OF i
biorą udział w konkursie specjalnym. Autorzy wyróżnieni przez jury KG OF otrzymują dyplom,
a rekomendowane (przez jury KGOF) prace są drukowane w Biuletynie „Olimpiada
Filozoficzna”.
4. Zasady oceny prac pisemnych i ustnych
Prace pisemne na etapie szkolnym ocenia jeden recenzent, na wyższych etapach – 2 recenzentów.
Praca pisemna na poziomie zawodów szkolnych oceniana jest w skali 30 punktowej,
według następujących kryteriów:
a) za zawartość treściowo-problemową 0–10 pkt
b) -za umiejętność wykorzystania wiedzy filozoficznej
i posługiwania się pojęciami filozoficznymi 0–5 pkt
c) za sposób uzasadniania 0–5 pkt
d) za kompozycję i oryginalność ujęcia 0–5 pkt
e) za poprawność językową 0–5 pkt
Esej pisany w ramach zawodów okręgowych oceniany jest według następujących kryteriów:
a) za zawartość treściowo-problemową 0–15 pkt
b) -za umiejętność posługiwania się pojęciami filozoficznymi 0–5 pkt
c) za oryginalność ujęcia 0–5 pkt
d) za poprawność językową 0–5 pkt
5.2. Do wykonania zadania na poziomie zawodów okręgowych wymagane są następujące
kompetencje:
• -znajomość historii filozofii w zakresie określonym w Programie Olimpiady Filozoficznej
(30 zagadnień).
a) wiadomości:
• -dotyczące kierunków filozoficznych i koncepcji wyróżnionych filozofów,
• -na temat różnych działów filozofii i występujących między nimi współzależności,
• -dotyczące poglądów i fragmentów dzieł najwybitniejszych filozofów europejskich,
związanych z problematyką filozoficzną w aspekcie historycznym i systemowym.
b) umiejętności:
• -wskazania aktualności wybranych problemów filozoficznych,
• -interpretacji współczesnych zjawisk w ramach klasycznej filozofii,
• -rozumienia tekstu filozoficznego,
• -wykazywania współzależności (podobieństw i różnic) między różnymi kierunkami i
orientacjami filozoficznymi.
Jeśli interesujesz się filozofią, pociąga Cię intelektualna przygoda, wybierz i opracuj w formie pisemnej jeden z podanych niżej tematów, a następnie złóż pracę dyrektorowi szkoły, opiekunowi lub sekretarzowi właściwego Komitetu Olimpiady do 14.12. 2007. Pisemne eliminacje okręgowe odbędą się 09. 02. 2008 r., ustne 23. 02. 2008, .a finał krajowy w dniach 05.04-06.04. 2008.
TEMATY PRAC PISEMNYCH ETAPU SZKOLNEGO
1. Jakie koncepcje filozoficzne można odnieść do idei olimpijskiej i związanej z nią sportowej rywalizacji? ( uwzględnij także idee Olimpiady Filozoficznej)
2. Jakie znaczenie może mieć twierdzenie Jana Patocki, że „Istnieje nie tylko walka, lecz także solidarność, istnieje nie tylko wspólnota, ale i społeczeństwo, a społeczeństwo zna inne więzi niż wspólny wróg.”
(W 100 rocznicę urodzin)
3. Czy rację miał Comte twierdząc, że mitologia umarła wraz z rozwojem nauk? (w 150 rocznicę śmierci)
4. Jaką formę przybiera w naszych czasach zło i jak tłumaczy się jego pochodzenie?
5. Jak współcześnie rozumiana jest „wiedza naukowa”?
6. Do jakich filozoficznych przesłanek i argumentów odwołuje się ekologia?
7. Czy można dzisiaj mówić o ,,powołaniu artysty” i na czym miałoby ono polegać?
8. Na czym polega szczęście w rozumieniu dzisiejszego człowieka?
9. Czy spór Sokratesa z sofistami można odnieść do współczesnego życia i jakich wartości by dzisiaj dotyczył?
SUGESTIE BIBLIOGRAFICZNE
(proponowany zestaw nie jest wyczerpujący i nie ma charakteru obligatoryjnego)
Ad.1. B. Markiewicz O rywalizacji i konkurencji Biuletyn OF nr 8, 1994;A. Gwóźdź (red.) Media, eros, przemoc: sport w czasach popkultury Kraków 2003;
St. Kowalczyk Elementy filozofii i teologii sportu Lublin 2002; J. Parandowski Z antycznego świata Warszawa 1958;A. Tyszka Olimpia i Akademia. Szkice o humanistycznej treści sportu Warszawa 1970
Ad.2. J. Patocka Eseje heretyckie z filozofii dziejów Warszawa 1998; J. Patocka Świat naturalny i fenomenologia PAT Kraków; J. Tischner Etyka Solidarności Kraków 2000; K. Held Fenomenologia świata politycznego Warszawa 2004
Ad.3. B. Skarga Comte Warszawa 1977; Z. Krasnodębski Upadek idei postępu Warszawa 1991; J. Kmita (red.) Założenia teoretyczne badań nad rozwojem historycznym Warszawa 1997; H. Skolimowski Zmierzch światopoglądu naukowego Londyn 1974; L. Kołakowski Obecność mitu różne wyd.
Ad.4.. F. Nitzsche Poza dobrem i złem różne wyd.:R. Safranski Zło. Dramat wolności Warszawa 1999; M. Bardel Matafizyczny skandal zła
,, Znak ''9/2006;L. Kołakowski Jeśli Boga nie ma Kraków 1988; R. Wiśniewski (red.) Studia z dziejów filozofii zła Toruń 1999; M.Janion
Zło i fantazmaty Kraków 2001
Ad. 5. A. Motycka Rozum i intuicja w nauce Warszawa 2005; W. Sady Spór o racjonalność naukową od Poincarego do Laudana Wrocław 2000; A. Grobler Prawda i racjonalność naukowa Kraków 1993; J. Horgan Koniec nauki, czyli o granicach wiedzy u schyłku ery naukowej Warszawa 1999; M. Heller Czy fizyka jest nauką humanistyczną? Tarnów 1998; J. Życiński Granice racjonalności Warszawa 1993.
Ad. 6. B. Devall, G. Sessions Ekologia głęboka Warszawa 1995; Z. Piątek Etyka środowiska. Kraków 1998; H. Skolimowski Ocalić Ziemię. Świt filozofii ekologicznej Warszawa 1991; W. Tyburski Pojednać się z ziemią Toruń 1993; K. Woloszczyk Planeta nie tylko ludzi Warszawa 1997
Ad.7. H.-G. Gadamer Aktualność piękna . Sztuka jako gra, symbol i święto Warszawa 1993; J-N. Vuarnet Filozof-artysta Gdańsk 2000; M. Demska-Trębacz Odpowiedzialność artysty:wczoraj-dziś-jutro Warszawa 1990; M. Ostrowicki Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki Kraków 2006; J. Ryczek Piękno
w epoce ponowoczesnej Kraków 2006; M. Janion Biografie romantyczne Kraków 2002
Ad.8. W. Tatarkiewicz O szczęściu różne wyd.; Seneka O życiu szczęśliwym Kraków 1987; E. From Być albo mieć Warszawa 1993;
L. Hostyński Wartości w świecie konsumpcji Lublin 2006; R. Ingarden Książeczka o człowieku różne wyd.; T. Kotarbiński Rozmyślania o życiu godziwym różne wyd.
Ad.9. I. Krońska Sokrates Warszawa 2001; J. Gajda Sofiści Warszawa 1989; W.K.C. Guthrie Sokrates Warszawa 2000;C. Mathews Etyka środków przekazu Warszawa 1995; B. Golka, B. Michalski Etyka dziennikarska a kwestia informacji masowej Warszawa 1995
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin